פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
19/1/2021 8:27

אכזבה בהתיישבות: גנץ חזר בו, המאחזים לא יאושרו

על אף הסיכומים המוקדמים, סדר היום של ישיבת הממשלה שמכונסת כעת לא כלל את הסדרת ההתיישבות הצעירה. ראש הממשלה החליפי בני גנץ חזר בו ברגע האחרון מהסיכום אליו הגיעו אנשי רה"מ. אנשי ההתיישבות הצעירה, שאכזבה קשה שוררת בקרבם, יפגינו הערב מול ביתו, במחאה על המהפך בעמדתו.


כתבות נוספות באתר מקור ראשון:

– הערב: מה ההשפעה של החיסון על נשים בהריון?


– פרצה קוראת לגנב: המחסום ביציאה מרמאללה לא מאויש

– פוסט אחד יותר מדי: למה התעוררו הרשתות החברתיות


לאחר שבועות בהם ניהלו מולו מגעים, קיוו בהתיישבות כי לפני חילופי הממשל בבית הלבן, תהיה הסדרה כלשהי של נקודות התיישבות. שלשום (ראשון) התקבל מגנץ אור ירוק עקרוני להתקדם עם הסדרה מצומצמת מאוד. אתמול בלילה (שני) אישר גנץ להעלות אל שולחן הממשלה בישיבה שהתקיימה היום בצהריים, הסדרה של חמש נקודות יישוב בסך הכול, ובהן עשאל ואביגיל שיוכרו כיישובים עצמאיים, וכן אבנת, קדם-ערבה, והכפר התיירותי במצוקי דרגות, הסמוכים שלושתם לים המלח.


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... t-16.51.55-1-750x422.jpeg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
מנהיגי המחאה במאהל, היום

בסך הכול, ישנם למעלה מ-70 נקודות שמצפות להסדרה. בהצעה שגובשה לפני כחודש בין השר צחי הנגבי והשר מיכאל ביטון, נכללו 46 נקודות יישוב. ההצעה כאמור, הצטמצמה לחמישה מקומות שהיו אמורים להיות מאושרים היום. אחד השרים התומך בהסדרה אומר כי בכל השבועות האחרונים, בכל פעם בה היה צריך להכריע בעניין, קיבל שר הביטחון "רגליים קרות", וביקש בדיקות ואישורים נוספים.


ב-12 בצהריים, כשעה לפני המועד המיועד של ישיבת הממשלה (שבסופו של דבר החלה בשתיים וחצי), יצא גנץ בהודעה לתקשורת בה נכתב כי "בישיבת הממשלה היום לא תעלה שום הצעה חסרת אחריות מדינית, בתקופה כה רגישה".


זמן קצר קודם לכן, פורסמה תקשורתית דבר ההצעה שאמורה הייתה לעלות אל הממשלה, כולל טענה כי משרד המשפטים התנגד לה. זאת למרות שהיועצים המשפטיים אישרו את המהלך המצומצם.


מול המפנה הזה בעמדתו של גנץ הבוקר, והסירוב המוחלט לפתע אפילו להצעת ההסדרה המינימלית, עומדת עמדתו ההחלטית מיום ראשון האחרון – להסדיר ולאשר בנייה פלסטינית בלתי חוקית בשטחי C, בישיבת תכנון במנהל האזרחי. כולל הרחבה של הכפרים וואלג'ה מדרום לירושלים, וחיזמה בצפון ירושלים. זאת על אף מכתב שהגיע בזמן-אמת מלשכת ראש הממשלה ותבע דיון מדיני מקדים, לפני האישור לפלסטינים.


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... 01912_24_00-2-750x500.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
בני גנץ. צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

ישראל גנץ, ראש מועצת בנימין, ניהל מגעים אינטנסיביים בחודשים האחרונים עם שלל גורמים המעורבים בקידום ההסדרה. "בחודש וחצי האחרונים יש לי עשרות ומאות שעות שיחה בנושא עם כולם: שרים מכחול לבן ומהליכוד, המנהל האזרחי, משרד ראש הממשלה ושר הביטחון. אני יכול לומר שראש הממשלה 'התאבד' על הנושא, הוא השקיע המון אנרגיה בנושא הזה. ושר הביטחון היום לא הופתע מדבר. הכול סוכם איתו, וגורמים מקצועיים במנהל האזרחי עבדו באינטנסיביות על האישורים האחרונים לאחר שנתן את הסכמתו. החזרה שלו ברגע האחרון היא מאוד מתסכלת. אנשיו של גנץ ראו את המקומות בעיניים והבינו את הצורך ההומניטרי. אבל אני חושב שהמאמץ לא היה לשווא, וההסדרה עוד תתרחש".


בתוך כך, כי ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן השובת רעב מזה שבוע במאהל המחאה של אנשי ההתיישבות הצעירה, התמוטט היום, ופנה לקבלת טיפול רפואי. שר הבריאות ושרת התחבורה התקשרו לשאול בשלומו וביקשו שיפסיק את שביתת הרעב, אך דגן השיב כי לא יאכל, "עד שלתושבים שלי לא יהיה אופק להתחבר לחשמל ומים. לא יכול להיות שהילדים שלנו בשומרון יהיו בני ערובה של וויכוחים בין פוליטיקאים בממשלה".


The post אכזבה בהתיישבות: גנץ חזר בו, המאחזים לא יאושרו appeared first on מקור ראשון.


מחבר: nachumw | מקור ראשון חשיפות: 2 | דירוג: 2/59 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: