פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
20/1/2021 2:44

מפלה לבנט, הישג לנתניהו: השלכות ניצחון חגית משה

סגנית ראש העיר ירושלים חגית משה, זכתה אמש (ג') בתפקיד יו"ר הבית היהודי עם 472 קולות וניצחה את ניר אורבך, מנכ"ל המפלגה, שקיבל 369 קולות. בכך הפכה משה לאישה הראשונה שעומדת בראשות המפד"ל-הבית היהודי. מפלגה, שמקבלת 0.4 אחוזי תמיכה בסקרים, הפכה בזכות הפריימריז לחיה ותוססת.


כתבות נוספות באתר מקור ראשון:

כשחיילים יוצאים למסע התנצלות, הטרור הופך למעשה גבורה

פוסט אחד יותר מדי: למה התעוררו הרשתות החברתיות

האנדרדוס ששבר את השיא הישראלי בטוויטר


למקורבים למשה היה חשוב להאדיר את היותה אישה, אך את 970 חברי המרכז עניינו דברים אחרים לגמרי. "שמחה לאיד" ו"איך שגלגל מסתובב לו" היו רק חלק מהביטויים שנשמעו עם היוודע דבר הניצחון, שמבטא בעיניהם את התגברות הרוח החדשה והדמוקרטית שמייצגת היו"ר החדשה על המנגנון הישן והמניפולטיבי שמייצג אורבך.


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... c-sultan-3431-750x500.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
חגית משה. צילום: אריק סולטן

מנכ"ל המפלגה בנה על החברות שלו עם בנט והתחיל לטפטף לפני חודשים שהוא היחיד שאיתו שיתוף הפעולה אפשרי, והבהיר שאם הפעילים רוצים שמפלגתם תהיה שווה משהו, הרי זה רק בהצטרפות לימינה. אורבך התכונן להתמודד מול מוטי יוגב, אך משה הפתיעה בעבודה נכונה וטובה.


משה אישה מוערכת וראויה, אך במידה רבה ניצחונה הוא משנאת המן (אורבך) ולא מאהבת מרדכי. שורת נקמות אישיות הובילו למהפך. בין היתר הרצון להעניש את בנט ושקד שפעלו לטובתו של אורבך, על הפיצול והקמת הימין החדש, ואויבים שצבר אורבך בשמונה שנים בתפקידו כמנכ"ל שרצו לראות במפלתו. כעת הוא שוקל את המשך דרכו בחיים הציבוריים ואולי יקבל מקום ברשימת הימין החדש.


צילום: יוסי זליגרhttps://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... 9/01/ZEL_3815-750x500.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
ניר אורבך. צילום: יוסי זליגר

לגבי החיבורים הפוליטיים, משה אמרה שהטלפון הראשון יהיה לבצלאל סמוטריץ' והוא הקדים אותה. הם יביאו למיזוג מפלגות כשהוא עומד בראש ויקימו את איחוד מפלגות הימין. משה לא פוסלת את עוצמה יהודית, וסמוטריץ' חושב שהוא יצליח להביא את הבייס שלהם להצביע לו, ללא צורך בשילוב נציג שלהם בכנסת.


אמש אמרה משה בהכרזה שהועברה בזום לפעילים כי "טובת הציונות הדתית היא איחוד של כולם, אני מחויבת לאחדות הכוחות. החרד"לים, ליברלים, לייטים, קיבוצניקים ומתיישבים. לכולם יש מקום ואת כולם אנחנו רוצים ביחד איתנו".


היא קיבלה חיזוק מהרב דרוקמן שאמר: "הציונות הדתית היא הלב והנשמה של המדינה, יש הרבה ציונים דתיים במפלגות אחרות אבל ציונות דתית יש רק אחת. אנחנו צריכים להרים את הדגל הזה ולהשקיע ולצבור כוח לבחירות". איתי גרנק, המועמד שפרש הוסיף: "זכייתה של חגית מביאה עימה משב רוח מרענן של אופטימיות ותקווה לתחילתו של עידן חדש במפלגה".


צילום: אבישג שאר ישובhttps://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... _201716_37_27-750x500.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
הרב דרוקמן. צילום: אבישג שאר ישוב

בסיבוב הזה סופג בנט מפלה נוספת, מאבד קהל מצביעים חשוב ובעיקר מפסיד במשחק מול סמוטריץ' בוויכוח מי המייצג של הציונות הדתית. בנוסף, האפשרות להקמת ממשלת גוש ימין-דתיים דווקא כששתי המפלגות רצות בנפרד הופכת למסוכנת יותר אך אטרקטיבית יותר. עם זאת, אם השתיים ידשדשו סביב אחוז החסימה ייתכן איחוד טכני לבחירות הקרובות.


זה ללא ספק ניצחון של נתניהו, שמוכיח שוב ושוב שהוא אולי לא חובש כיפה סרוגה אבל יודע להוביל מהלכים בתוך הציונות הדתית. הוא רצה שחגית משה תזכה והוא רצה שיהיו שתי מפלגות מימין, ימינה והאיחוד הלאומי, ובזה הוא הצליח. עוד 62 יום נגלה האם זה גם הוביל להקמת ממשלת ימין-דתיים ויספיק לו ל-61.


The post מפלה לבנט, הישג לנתניהו: השלכות ניצחון חגית משה appeared first on מקור ראשון.


מחבר: moshem | מקור ראשון חשיפות: 2 | דירוג: 3/55 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: