פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
15/5/2022 5:52

למרות שנקנה כחוק: יושבי בית התקומה בחברון מתבקשים להתפנות

בחברון חוששים מפני פינוי של בית התקומה שאוכלס במשפחות יהודיות ביום שישי האחרון. בסוף השבוע הגיעו עשרות בני אדם לבית התקומה, שעמותת הרחיבי רכשה מבעליו הערבי. את השבת העבירו בבית משפחות ותלמידי ישיבת ניר, אל מול התנגדות התושבים הפלסטינים הגרים באיזור. הבית נמצא סמוך למערת המכפלה והוא יצור רצף של התיישבות יהודית סביבה.


הכניסה לבית לא תואמה עם מערכת הביטחון והיום (א') פנו הגורמים הצבאיים למשפחות שהיו בבית בבקשה לעזוב את המבנה עד להסדרת מעמדו.





המתיישבים הודיעו כי בשלב זה אין בכוונתם לצאת מהמבנה וההערכות הן כי במערכת הביטחון מתכננים לפנותם. ראשי שדולת א"י בכנסת ח״כ יואב קיש ותושבת חברון, ח״כ אורית סטרוק, אמרו כי "פינוי בית התקומה בחברון, בית שנגאל ונרכש ע"י יהודים במיטב כספם, הוא עוול וחרפה לאומית שאין להשלים עמם. אנו קוראים לכל חברי השדולה להגיע למקום כדי למנוע את העוול הזה ואת החרפה הלאומית הזו".


גם יו"ר מפלגת הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיע למקום ואמר "אם יקרה חלילה פינוי היא יהיה על הידיים של כל אחד ואחת מחברי הקואליציה״. בישוב היהודי בחברון ישנם כיום כאלף תושבים, לפני כשלושה שבועות בית המשפט העליון דחה ערעור שהגישו עמותת "שלום עכשיו" ועיריית חברון הערבית והתיר להקים 31 יחידות דיור לתושבי היישוב היהודי בחברון, כולל מבני גן ומרכז קהילתי.


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... -at-17.02.22-750x563.jpeg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />


בשעה האחרונה, מאות בני נוער ואזרחים מרחבי הארץ עושים דרכם לבית ומתבצרים בקומות ובגג הבית על מנת ולמנוע את הפינוי הצפוי; זאת בעקבות קריאה של דיירי הבית להגיע למקום על מנת להפעיל לחץ ציבורי שימנע את הפינוי הצפוי. בשעה האחרונה עצרה המשטה מספר מתפרעים ערביים תושבי חברון לאחר שיידו אבנים כנגד דיירי הבית. מתיישבי הבית תוקפים בחריפות את החלטתו המסתמנת של שר הביטחון בני גנץ לפנות את המתיישבים מהבית ומדגישים כי "הפינוי נובע בראש ובראשונה כולו משיקולים קואליציוניים".





The post למרות שנקנה כחוק: יושבי בית התקומה בחברון מתבקשים להתפנות appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ohadr | מקור ראשון חשיפות: 3 | דירוג: 3/71 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: