צ'י קונג ופלדנקרייז, שתי אמנויות תנועה, אשר מטרתן המרכזית הינה שיפור בריאותו של המתרגל. הנה כמה נקודות משותפות, לפחות לאופן שבו אני למדתי פלדנקרייז ולאופן בו אני מלמד צ'י קונג : חקירה של הגוף, של הגבולות שלו ושל הנטייה הטבעית שלו לזוז. נטייה זו משתנה באופן יום יומי ובהתאם גם הכיוונים שאליהם רוצה הגוף לפנות. אנו מחפשים להזיז את גופנו ברמת גמישות וחופש גבוהה, כזו העוזרת לנו לנוע בתנועה חלקה וזורמת. עבודה המנסה לאתגר את מערכת העצבים, את השרירים, הרקמות, המפרקים, עצמות וחיבורי השלד (הגידים והרצועות). הסתכלות על התרגול כעבודה תנועתית של ילד החוקר תנועה כא ...
בפרק זה אני סורק תרגולים שמטרתם לחזק את האושר בחיינו, את המודעות והיכולת להגשים את עצמנו. את רב התרגילים מומלץ
שיעור קונג פו, אתמול בערב 1.3.10 אנחנו מסתכלים על השיעורים בקורס כמערכת שלמה בה אנו עובדים על עצמנו. מנסים לשפר, ל
כשמתרגלים את תנועות הצ'י קונג. אנחנו רוצים להפוך את התנועות הנהדרות למעברים קסומים. לתנועה שתשנה את מצב התודע
על הצלחה – יום ראשון 14.03.10 בשיעורים אנו לומדים קונג פו, כלומר, אמנות הלמידה. עבודה עם הצלחה במישור הרחב מהווה מ
אחד מהמרכיבים המרכזיים של עבודה עם חופש הוא השימוש ביכולת הבחירה שלי. אותה יכולת קיימת כמעט בכל רגע. הרי כמעט
כל תנועה שאנו עושים מחוללת אפקט כלשהו עלינו, כמו שאבן נזרקת למים יוצרת סביבה גלים הניתנים לראייה. רבות מהתנוע
מדיטציה בפשטות הינה עבודה פנימית מודעת, שיכולה להתבצע תוך כדי עבודה חיצונית (תנועה) או בלעדיה. במקרים רבים, אך
הנה משהו שהתלמיד המופלא כפיר כתב לגבי מה שהוא לומד בקונג פו, לאחר שלושה חודשי הלימוד הראשונים. מעניין לראות אי
טיפוח יכולות רגשיות: להיות רגיש יותר לעצמי, לאחרים ולסביבה. שיפור יכולות מנטליות: שיפור הזיכרון, הריכוז, שימוש