הקשר בין משחק לקונפליקט הוא רעיון עתיק יומין. הוא מופיע בבירור במשחק השחמט, שבו נוצר דמיון בין ה"מסעים" הסמליים של הרצים, הצריחים והמלכים שעל הלוח לבין שדה הקרב הממשי. דמיון מעין זה עולה, למשל, במשחק הסיני "גו" ובמשחק ההודי "צ'יטורנגה". בכולם משתקף המשחק כהדמיה של שדה הקרב האמיתי. מגמה זו בולטת גם בכיוון ההפוך: לעתים קרובות המלחמה מצטיירת כמשחק. דוגמה לכך היא המשחק האוסטרי "קריג שפיל" ("משחק מלחמה") – משחק חינוכי שהומצא במאה ה-18 לשם אימונם של תלמידי בתי הספר הצבאיים ואנשי הצבא. המשחק, שהפך לפופולרי מאוד במאה ה-19, יכול להיחשב לא ...
... עתיד (אלתוסר, 2003). אפשר להדגים פעילות זו באמצעות מערכת ה Rose, [1982] 1985). הפוסט (Ideological State Apparatus (ISA הופיע לראשונה ב- האנצ
בעקבות ה מרקסיזם הקלאסי, גם המטריאליזם התרבותי מניח כי כל תאוריה של התרבות שמבחינה בין אמנות לחברה, או בין הממ
באופן מעשי, אנו מדברים על השפה שלנו באמצעות אותה השפה עצמה (ולא באמצעות מטא-שפה – מופשטת וקונספטואלית יותר). י
תאוריית המזרק קשורה להתפשטות אמצעי תקשורת ההמונים , ובייחוד ה טלוויזיה , החל משנות הארבעים של המאה ה-20. החשש מפ
... ת על תפיסה זו מכיוונים שונים. ראשית, אפשר לפקפק במידת הת Smith 1987), וכן בתאוריה הפמיניסטית והפוסט-פמיניסטית העכשווית. הפוסט Essential
... הקוטע את חוויית האחדות; הוא אינו "מושיב" את אורחיו Guattari, [1972] 1983, [1980] 1988). לטענתם, התרבות המערבית עוסקת בפיקוח מתמיד על התשוקה ...
... י השינוי שקבעו המוסדות הקיימים (שם: 80). ניתן להדגים את הש Musgrave, 1970). מסקנה זו היא בעלת חשיבות יתרה. בעקבותיה משתנה מן היסוד התמונה של ...
את התרבות הפופולרית ניתן להגדיר בפשטות כאוסף מוצרי תרבות מובחנים, המשרת מגזר מסוים של צרכנים. במוקד ההגדרה לא
חוקרת הקולנוע לורה מלווי (Mulvey, 1975) טוענת שחוויית הצפייה מכוננת שני מבנים של עונג , המנוגדים זה לזה ואינם קשורים